درود فراوان خدمت همه دوستان عزیز
در مطالب قبلی مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی و نحوه اضافه کردن محصول جدید بیان شد.
به منظور افزایش تعداد نمایش محصول و همچنین افزایش میزان فروش موفق، رعایت نکات نگارشی و اصول بهینه سازی صفحه محصول حائز اهمیت می باشد. در این مطلب به بیان نکات کلیدی برای افزایش بهره وری فروشگاه اینترنتی می پردازیم.
* عنوان محصول
عنوان محصول تاثیر زیادی بر سئو فروشگاه شما (بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل) خواهد داشت و میتوانید با تعریف درست آن میزان ورودی سایت خود از گوگل را افزایش دهید. مهم ترین دلایل اهمیت انتخاب مناسب عنوان محصول عبارت اند از:
- عنوان محصول در بالای صفحه مرورگر نمایش داده می شود.
- زمانیکه کاربران در موتورهای جستجو کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کنند، اولین خطی که در نتایج نمایش داده میشود عنوان محصول شما است که در قسمت نام محصول تعریف کرده اید.
- زمانیکه شما محصول خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید بطور پیش فرض عنوان محصول در لینک منتشر شده نمایش داده میشود.
هنگام افزودن عنوان محصول به نکات زیر توجه فرمایید:
1) محدودیتی در تعداد کاراکترهای عنوان محصول وجود ندارد ولی توصیه می شود بیشتر از 60 کاراکتر استفاده نکنید. زیرا در موتورهای جستجو تنها 60 کاراکتر اول نمایش داده می شود.
2) نام شرکت و تولیدکننده کالا را در ابتدای عنوان محصول به کار ببرید.
3) از به کار بردن عنوان محصول تکراری پرهیز نمایید.
4) برتری خود را در عنوان محصول نشان دهید. قرار دادن حجم زیادی از اطلاعات در 60 کاراکتر کار راحتی نیست، پس سعی کنید تا مهمترین برتریهای خود را در آن بگنجانید.
5) عنوان استفاده شده با محصول مورد نظر کاملا مرتبط باشد.
* دسته محصول
مورد دیگری که باید رعایت شود انتخاب مناسب ترین دسته بندی برای کالای مورد نظر می باشد. رعایت این نکته باعث افزایش تعداد نمایش کالای شما و همچنین راحتی کاربر می شود.
* برچسب ها
برچسب ها کلمات مرتبط به محصول شما بوده که احتمال جستجو آن توسط کاربر در موتورهای جستجو وجود دارد. کلمات و عباراتی که بیشترین ارتباط معنایی را محصول شما دارند به کار برده و از استفاده کلمات بی ربط پرهیز نمایید. صرفا کیفیت برچسب های استفاده شده اهمیت داشته و تعداد برچسب لحاظ نمی باشد.
مثال: اگر نام محصول شما گوشی تلفن همراه است، کلمات موبایل، گوشی هوشمند، mobile، phone، و امثال آن را در برچسب های محصول وارد نمایید.
* شرح کوتاه (توضیحات خلاصه)
توضیحات خلاصه متنی است که در کنار تصویر محصول در صفحه کالای شما نمایش داده می شود و در واقع اولین متنی که کاربر پس از ورود به صفحه محصول مشاهده می کند، توضیحات خلاصه محصول می باشد. سعی نمایید چکیده ای از مهم ترین ویژگی ها و بهترین مزیت های محصول خود را در این قسمت وارد نمایید. تقریبا در تمام مواقع کاربر ابتدا توضیحات خلاصه محصول را مطالعه کرده و در صورت رضایت به قسمت توضیحات کامل محصول مراجعه می کند که این خود گویای اهمیت استفاده از توضیحات کوتاه مناسب و مفید برای کاربر می باشد. در زیر نمونه ای از توضحات خلاصه محصول را مشاهده می کنید.

توضیحات کوتاه، دسته بندی و برچسب محصول
* توضیحات کامل محصول
نکته دیگری که هنگام افزودن محصول باید به آن توجه داشت توضیحات کامل محصول می باشد. این توضیحات که در زیر تصویر محصول نمایش داده می شود، باید به شرح کامل محصول، مزایا، معایب، نکات مورد توجه، تولیدکننده و… بپردازد. دقت فرمایید که صداقت و دقت در توضیحات باعث جلب اطمینان کاربر نسبت به فروشگاه و اجناس شما می شود لذا از اغراق و جلوه نگری در محصولات خودداری کنید. ممکن است کاربر این محصول را از شما خریداری نکند ولی به حتم باعث ایجاد دید مثبت و اعتماد نسبت شما و تضمین فروش های آتی شما خواهد شد.
جهت بهینه سازی توضیحات خود برای موتورهای جستجو از کلمات کلیدی مناسب در متن توضیحات محصول استفاده نمایید.
کلمات کلیدی چیست؟
کلماتی هستند که در متن صفحه شما چندین بار تکرار شده اند و یکی از معیارهای نمایش صفحه شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل است. به عبارت دیگر اگر بخواهید کل محتوای خود را در یک کلمه یا عبارت بگنجانید تا کاربر بوسیله آن بتواند محتوای شما را در گوگل جستجو کند، آن کلمه یا عبارت کلیدی شما خواهد بود. شما می توانید چندین کلمه و عبارت کلیدی در محتوای خود استفاده نمایید ولی این کلمات می بایست چندین بار در محتوا تکرار شده باشد. از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی پرهیز نمایید. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با عنوان محصول و استفاده مناسب آن در متن محتوا اهمیت بسیار دارد و صرفا زیاد بودن کلمات کلیدی و تکرار بیش از حد آن ها مفید نیست.
سعی کنید توضیحات کامل محصول شما پاراگراف بندی و تیتر گذاری شده باشد. تیترهای شما می تواند مناسب ترین کلمات کلیدی شما را تشکیل دهد. به یک مثال از متون همین مطلب توجه فرمایید:

سرتیتر و کلمات کلیدی
در این تصویر عبارتی که با رنگ آبی مشخص شده سر تیتر پاراگراف زیرین بوده و کلماتی که با رنگ قرمز مشخص شده و در متن پاراگراف تکرار شده اند، کلمات کلیدی به حساب می آیند.
مورد دیگری که می توان آن را مهم ترین عامل شکست شما در میزان بازدید از موتورهای جستجو دانست، استفاده از مطالب دیگر سایت ها و به اصطلاح کپی کردن آن ها در سایت خود می باشد. به هیچ عنوان مطالب سایت های دیگر را کپی نکنید و از مطالب اختصاصی خودتان استفاده نمایید. در صورتی که قصد استفاده از مطالب سایت های دیگر را دارید، محتوای آن را مجددا به سبک خودتان نگارش و جمله بندی نمایید.
* موجودی محصول
به موجودی محصول خود در انبار توجه ویژه داشته باشید و در صورتی که موجودی هر یک محصولات شما به اتمام رسید، سریعا اقدام به ویرایش محصول خود از قسمت پنل فروش کرده و وضعیت موجودی را به “ناموجود” تغییر دهید.
* تصویر محصول
آخرین موردی که رعایت آن موجب افزایش بهره وری سایت شما می شود، استفاده از تصاویر اختصاصی، کم حجم و باکیفیت می باشد. تصویری که به عنوان کاور محصول (عکسی که در لیست محصولات نمایش داده می شود) انتخاب می کنید بهتر است دارای نسبت ابعاد 1:1 (مربع)، پس زمینه سفید و بدون موارد اضافی باشد.
برای کاهش حجم تصاویر خود بدون افت کیفیت می توانید از این سایت استفاده نمایید. طرز کار با آن بسیار ساده بوده و تنها کافی است تصویر خود را در سایت آپلود کرده و بعد از تکمیل فشرده سازی اقدام به دانلود تصویر با حجم کمتر کنید.
افزودن تصاویر از زوایای مختلف و رنگ های متفاوت کالا (در صورتی که کالای شما داری رنگ بندی های مختلف است) بسیار مفید خواهد بود.
نکته: همیشه توجه داشته باشید که اصلی ترین عامل افزایش میزان خرید راحتی کاربر هنگام جستجو کالای مورد نیاز و رضایت کاربر از محتوا و قیمت ارائه شده برای کالا می باشد. لذا تمام تلاش خود را برای راهنمایی بهتر و دسترسی سریع تر به اطلاعت محصول به کار گیرید.
برای تضمین فروش های آتی، رضایت کاربر و مشتری را سر لوحه کار خود قرار دهید.
موفق و پیروز باشید.
سلام درست شد؟
سلام مشکلتون حل شد؟
بله ممنونم از شما